Warunki świadczenia usług

Regulamin sklepu internetowego yourkaya.pl 

wraz z warunkami świadczenia usług


Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady, zgodnie z którymi funkcjonuje Sklep internetowy dostępny za pośrednictwem strony internetowej www.yourkaya.pl, prowadzony przez Bright Future spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Duńska 9, 54-427 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000692159, NIP 5213792944, REGON 368186614, kapitał zakładowy: 14.300,00 zł, BDO: 000552164, adres e-mail: kontakt@yourkaya.com (dalej także jako: Sprzedający lub Usługodawca). Numer telefonu, pod którym można skontaktować się ze Sprzedającym znajduje się w stopce strony www.yourkaya.pl oraz zostaje przekazany Klientowi wraz z e-mailowym potwierdzeniem złożenia Zamówienia.

Adresatem niniejszego dokumentu są zarówno Konsumenci jak również Przedsiębiorcy dokonujący zakupu poprzez naszą stronę. Zwróć uwagę, że niektóre z postanowień Regulaminu mogą dotyczyć wyłącznie Konsumentów, Przedsiębiorców na prawach konsumenta lub też wyłącznie Przedsiębiorców.

Regulamin zostaje udostępniony Klientowi nieodpłatnie przed zawarciem Umowy sprzedaży Produktów fizycznych dostępnych w Sklepie lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, poprzez zamieszczenie go na stronie internetowej www.yourkaya.pl oraz wraz z potwierdzeniem złożenia Zamówienia w postaci elektronicznej, pozwalającej na jego przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności. Treść Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Sprzedającego. Sprzedający może także świadczyć na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną.

Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w naszej Polityce Prywatności.

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować w jakiejkolwiek sprawie związanej z funkcjonowaniem naszego Sklepu prosimy o kontakt pod adresem e-mail: kontakt@yourkaya.com. Jeżeli chcesz skontaktować się z nami w formie pisemnej napisz do nas na adres: Bright Future spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Wiejska 11/8, 00-480 Warszawa.

Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, a Klient może ponieść jej koszty jedynie w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z podmiotem trzecim świadczącym na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie się na odległość.

 §1 Definicje

  1. Adres pocztowy – położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
  2. Adres reklamacyjny: Your KAYA, ul. Wspólna 1, 42-125 Libidza, tel.: 796 124 931.
  3. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązuje się uiścić na rzecz Sprzedającego w zamian za przeniesienie własności Produktu na Klienta lub dostarczanie Treści cyfrowych i udzielenia licencji przez Sprzedającego na rzecz Klienta (w przypadku Treści cyfrowych). Cena Produktu podana w Sklepie jest wyrażona w walucie polskiej lub w euro (w zależności od ustawień strony Sklepu Internetowego wybranych przez Klienta) oraz jest ceną brutto, tzn. uwzględniającą wszelkie obowiązujące podatki. Cena nie zawiera kosztów Dostawy.
  4. Cena regularna – Cena Produktu bez promocji.
  5. Najniższa cena  w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki – najniższa Cena, w jakiej Produkt był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki/promocji.
  6. Cena promocyjna - Cena Produktu w Sklepie po obniżeniu w związku z ogłoszeniem przez Sprzedającego promocji.
  7. Czat na żywo – usługa świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.yourkaya.pl, za pomocą którego Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sprzedającym w czasie rzeczywistym.
  8. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w FAQ w zakładce „Dostawa”.
  9. Dzień roboczy - dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni, które są uznane za ustawowo wolne od pracy.
  10. Formularz Opinii – usługa świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.yourkaya.pl, za pomocą którego Klient ma możliwość umieszczenia opinii o danym Produkcie.
  11. Formularz Zapytania - usługa świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.yourkaya.pl, za pomocą którego Usługobiorca ma możliwość zadania Sprzedającemu pytania dotyczącego Produktu. 
  12. Formularz Rejestracji – usługa świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.yourkaya.pl, za pomocą którego Klient ma możliwość utworzyć swoje indywidualne Konto.
  13. Formularz Zamówienia – usługa świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.yourkaya.pl, za pomocą którego Klient ma możliwość złożenia Zamówienia oraz zawarcia Umowy sprzedaży produktów fizycznych lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.
  14. Karta Produktu – pojedyncza podstrona Sklepu zawierająca informacje o pojedynczym Produkcie.
  15. Klient/Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (w określonych przez prawo przypadkach także osoba posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych), osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży produktów fizycznych lub Umowę o dostarczanie Treści cyfrowych ze Sprzedającym albo która zamierza korzystać lub korzysta z Usługi Elektronicznej.
  16. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  17. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22[1] Kodeksu cywilnego).
  18. Koszyk – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Produktów na podstawie wyboru Klienta.
  19. Konto - usługa świadczona przez Usługodawcę, która zostaje zabezpieczona loginem oraz hasłem ustalonymi indywidualnie przez Klienta, stanowiąca zbiór danych w systemie teleinformatycznym oraz umożliwiająca gromadzenie i dostęp do danych wprowadzonych przez Klienta, w tym danych o dotychczas złożonych przez Klienta Zamówieniach, statusie aktualnie złożonych Zamówień czy korzystaniu z Subskrypcji Produktu.
  20. Miejsce wydania Produktu fizycznego – Adres pocztowy lub Punkt odbioru wskazane przez Klienta w Zamówieniu.
  21. Moment wydania Produktu fizycznego – moment, w którym Klient lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie Produkt w posiadanie. Osobą trzecią nie jest przewoźnik.
  22. Newsletter – usługa świadczona przez Usługodawcę w postaci przesyłania drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail informacji handlowych dotyczących w szczególności, lecz niewyłącznie Produktów, nowości, bestsellerów, promocji w Sklepie, kodów rabatowych, działalności Sklepu lub Sprzedającego, ciekawych wydarzeń, nowych treści na blogu, a także informacje o charakterze remarketingowym, takie jak wiadomości powitalne po zakupie, informacje o pozostawionym w Koszyku Produkcie itp. Newslettery przesyłane są cyklicznie lub po upływie pewnego czasu od pozostawienia Produktu w Koszyku, zakupu lub wizyty w Sklepie, przeglądania danego Produktu. Do ich wysyłania mogą być wykorzystywane automatyczne systemy wywołujące. Newsletter jest usługą elektroniczną świadczoną przez czas nieokreślony, a Klient/Usługobiorca ma prawo w każdym czasie zrezygnować z korzystania z niej. Dostarczenie usługi Newsletter odbywa się w zamian za pozostawienie danych osobowych wymaganych w procesie zapisu na usługę Newsletter i wymaga pozostawienia zgody na wysyłkę informacji handlowych, o których mowa w niniejszym ust. 22.
  23. Platforma ODR – (ang. Online Dispute Resolution) unijny serwis internetowy stanowiący jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcą pozasądowo rozwiązać spór. Serwis ten działa na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny jest pod adresem ec.europa.eu/odr
  24. Płatność – zapłata za Produkt i Dostawę (przy czym Dostawa dotyczy wyłącznie Produktów fizycznych).
  25. Produkt – produkt dostępny w Sklepie (zarówno produkt stanowiący rzecz ruchomą, będący produktem fizycznym jak i Treść cyfrowa) mogące stanowić odpowiednio przedmiot Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych zawieranej między Sprzedającym a Klientem.
  26. Produkt fizyczny – produkt wyłącznie w wersji fizycznej (rzecz ruchoma) dostępny lub zakupiony w Sklepie.
  27. Program lojalnościowy – działanie prowadzone przez Usługodawcę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz UE. Skierowane jest do zarejestrowanych Klientów posiadających Konto, którzy w zamian za dokonywanie zakupów otrzymują punkty. Punkty naliczane są automatycznie po rozliczeniu Zamówienia i zostają przypisane do Konta.
  28. Przedsiębiorca – podmiot zawierający umowę ze Sprzedającym w ramach prowadzonej działalności gospodarczej niebędący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  29. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; o której mowa w art. 385 (5), art. 556 (4) oraz art. 556 (5) Kodeksu cywilnego oraz art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta.
  30. Punkt odbioru – miejsce wydania Produktu fizycznego niebędące Adresem pocztowym Klienta, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w Sklepie.
  31. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.yourkaya.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  32. Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści cyfrowej, lub w celu korzystania z nich. Minimalne wymagania techniczne zostały wskazane przez Sprzedającego w niniejszym Regulaminie, a także są udostępnione na Karcie Produktu, którego dotyczą.
  33. Termin realizacji – podana na Karcie Produktu liczba godzin lub Dni roboczych określająca termin realizacji Zamówienia.
  34. Treść cyfrowa/Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. e-book).
  35. Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych – umowa dotycząca dostarczania Treści cyfrowej zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem za pośrednictwem Sklepu (umowa zawierana na odległość), na mocy której Sprzedający zobowiązuje się do dostarczania Treści cyfrowej na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie (opisana m.in. w § 10 Regulaminu).
  36. Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta w przypadku Konsumentów oraz w odpowiednim zakresie w przypadku Przedsiębiorców na prawach konsumenta oraz umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego w przypadku Przedsiębiorców.
  37. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, dostępna za pośrednictwem strony internetowej www.yourkaya.pl.
  38. Usługa cyfrowa/Usługi cyfrowe – usługa pozwalająca Klientowi na: (1) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, (2) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi, (3) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  39.  Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
  40. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  41. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedającym lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.

 §2 Usługi Elektroniczne

  1. Za pośrednictwem naszej strony internetowej umożliwiamy Usługobiorcom korzystanie z takich Usług Elektronicznych jak: Konto, Formularz Rejestracji, Formularz Opinii, Formularz Zapytania, Formularz Zamówienia, Newsletter, Czat na żywo. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni prawidłowego funkcjonowania Sklepu. 
  2. Usługobiorca zobowiązuje się do korzystania z Usług Elektronicznych i ze Sklepu w sposób zgodny z prawem, w tym w szczególności do:
    a. niedostarczania treści o charakterze bezprawnym, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
    b. poszanowania praw Usługodawcy i osób trzecich, w tym praw autorskich i innych praw własności intelektualnej;
    c. korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
    d. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam);
    e. korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedającego;
    f. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;
    g. korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  3. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę, Usługobiorca może kierować za pośrednictwem korespondencji e-mail na adres: kontakt@yourkaya.com, a także drogą pisemną na adres: ul. Wiejska 11/8, 00-480 Warszawa. Doradzamy, aby w treści reklamacji Usługobiorca wskazał informacje, które mogą ułatwić i przyspieszyć proces rozpatrzenia reklamacji. Takimi informacjami są np.: dane kontaktowe Usługobiorcy, dane dotyczące przedmiotu reklamacji (w tym data wystąpienia nieprawidłowości) oraz żądanie Usługobiorcy w związku ze złożoną reklamacją. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację Usługobiorcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  4. Sprzedający zapewnia Usługobiorcy korzystającemu z Usług Elektronicznych poprawność ich działania przy spełnieniu następujących wymagań technicznych: przeglądarka Firefox wersja 90 lub nowsza, Chrome 10 lub nowsza, Safari 14 lub nowsza, Opera wersja 77 lub nowsza, Edge wersja 93 lub nowsza.
  5. W celu skorzystania z nieodpłatnej, świadczonej przez czas nieokreślony Usługi Elektronicznej w postaci Konta, Usługobiorca zostanie poproszony o wypełnienie Formularza Rejestracji, w którym powinien wypełnić takie dane jak: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej (który będzie stanowił jego login) oraz numer telefonu kontaktowego. Usługobiorca powinien także ustalić indywidualne hasło, za pomocą którego będzie logował się do swojego Konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Klient ma obowiązek zachowania hasła w tajemnicy i chronienia go przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Usługobiorca może posiadać tylko jedno Konto przypisane do jednego adresu e-mail.
  6. Konto umożliwia Usługobiorcy wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych, w tym adresów dostawy, składanie Zamówień z wykorzystaniem wprowadzonych przez Klienta danych, tworzenie listy zakupów, przeglądanie historii Zamówień, statusu aktualnie złożonych Zamówień, statusu płatności, a także zamówienie i rezygnację z zamówienia Newslettera. Usługobiorca może także z poziomu indywidualnego Konta zarządzać swoimi Subskrypcjami Produktów fizycznych oraz uczestniczyć w Programie Poleceń, którego warunki reguluje odrębny regulamin.
  7. Usługobiorca oświadcza, że dane podane w Formularzu Rejestracji są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich.
  8. Po wypełnieniu Formularza Rejestracji, złożeniu oświadczenia o zaakceptowaniu treści niniejszego Regulaminu i zapoznaniu się z Polityką Prywatności, a następnie wybraniu opcji „Zarejestruj się”, na podany adres poczty elektronicznej zostanie automatycznie wysłany link aktywacyjny, poprzez kliknięcie w który Usługobiorca potwierdzi wolę założenia Konta.
  9. W przypadku gdy Usługobiorca nie pamięta hasła do swojego Konta może skorzystać z opcji „Nie pamiętam hasła” dostępnej w zakładce logowania. Po podaniu adresu poczty elektronicznej, którym Usługobiorca posłużył się przy zakładaniu Konta oraz wybraniu opcji „Odzyskaj hasło”, na adres ten zostanie wysłana wiadomość e-mail z wygenerowanym linkiem do zmiany dotychczasowego hasła.
  10. Usługobiorca ma prawo w każdym momencie zrezygnować z korzystania z Usługi Elektronicznej w postaci Konta wysyłając wiadomość z odpowiednią dyspozycją za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@yourkaya.com. Dyspozycja usunięcia Konta jest przyjmowana do realizacji po potwierdzeniu, czy osoba występująca z żądaniem jest posiadaczem tego Konta. Usunięcie Konta następuje niezwłocznie i oznacza rozwiązanie przez Usługobiorcę umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta Klienta.
  11. Usługodawca jest uprawniony do zablokowania Konta Usługobiorcy w przypadkach przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a także z ważnych powodów, tj.:
    a. Korzystania przez Usługobiorcę ze Sklepu z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich, w tym dóbr osobistych lub zasad współżycia społecznego;
    b. Powtarzające się (co najmniej dwukrotne) naruszenie przez Usługobiorcę postanowień niniejszego Regulaminu;
    c. Powtarzające się (co najmniej dwukrotne) zamówienie przez Klienta Produktów z podaniem nieprawdziwych danych adresowych, uniemożliwiających odszukanie adresata.
  12. Usługodawca informuje Usługobiorcę o zablokowaniu Konta za pośrednictwem wiadomości e-mail. Zablokowanie Konta oznacza rozwiązanie umowy z Klientem o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym.
  13. W celu złożenia Zamówienia Usługobiorca ma możliwość skorzystania z nieodpłatnej, jednorazowej Usługi Elektronicznej w postaci Formularza Zamówienia. Rozpoczęcie korzystania z tej usługi następuje przez dodanie przez Usługobiorcę Produktu do Koszyka.
  14. Po wyborze Produktów Usługobiorca zostanie poproszony o wypełnienie danych w Formularzu Zamówienia dotyczących Klienta takich jak: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego (opcjonalnie). Dodatkowo Usługobiorca zostanie poproszony o wybór sposobu Płatności oraz Dostawy (w przypadku Produktów fizycznych). Aby proces zamówienia został sfinalizowany Usługobiorca powinien wybrać opcję „Kupuję i płacę”. Jeżeli Usługobiorca wybrał elektroniczną metodę Płatności za Produkt, zostanie automatycznie przekierowany do wybranego systemu Płatności online.
  15. Zakończenie korzystania z Usługi Elektronicznej w postaci Formularza Zamówienia następuje najpóźniej w momencie złożenia Zamówienia. Po zakończeniu procesu Zamówienia na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, zostanie automatycznie wysłane potwierdzenie złożenia Zamówienia.
  16. Za wyrażoną przez siebie zgodą Usługobiorca może skorzystać również z Usługi Elektronicznej w postaci Newslettera. W tym celu może podać swój adres poczty elektronicznej w odpowiedniej zakładce znajdującej się na naszej stronie (Usługobiorca może także uzupełnić dobrowolnie informację o dniu oraz miesiącu swoich urodzin) oraz wybrać opcję „Zapisz się” (lub równoznaczną), potwierdzając jednocześnie zapoznanie się z treścią Polityki Prywatności oraz akceptując Regulamin. Innym sposobem na wyrażenie zgody na otrzymywanie Newslettera jest zaznaczenie odpowiedniego okienka wyboru w jednej z zakładek dostępnych w indywidualnym Koncie lub wyrażenie zgody w procesie składania Zamówienia. Z momentem zapisu na usługę Newsletter dochodzi do zawarcia umowy o dostarczanie Treści cyfrowych w zamian za płatność danymi osobowymi. Usługobiorca jest zobowiązany do podania prawdziwych danych osobowych zapisując się na usługę Newsletter. Usługodawca samodzielnie decyduje o regularności dostarczania Newslettera. Usługodawca może również zaprzestać wysyłki Newslettera lub też przez pewien czas zawiesić wysyłkę Newslettera. 
  17. Newsletter jest Usługą Elektroniczną świadczoną przez czas nieokreślony. Niezależnie od innych uprawnień przysługujących Usługobiorcy w związku ze świadczeniem przez Usługodawcę usługi Newsletter zgodnie z niniejszym Regulaminem i Ustawą o prawach konsumenta, Usługobiorca ma prawo w każdym czasie zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter. W celu rezygnacji z Newslettera Usługobiorca może np. przesłać wiadomość z odpowiednią dyspozycją za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@yourkaya.com, pisemnie na adres: ul. Wiejska 11/8, 00-480 Warszawa lub klikając w link „wypisz się” (lub równoznaczny) znajdujący się na samym dole w każdej wiadomości, w której przesyłany jest Newsletter.
  18. Niezależnie od postanowień § 2 ust. 3 Regulaminu, Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usługi Newsletter z umową, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili, zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta. Jeżeli usługa Newsletter, jest niezgodna z umową, Konsument może złożyć reklamację i żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową.
  19. Sprzedający może odmówić doprowadzenia usługi Newsletter do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności usługi Newsletter z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego.
  20. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności usługi Newsletter z umową oraz wartość usługi Newsletter zgodnej z umową.
  21. Sprzedający doprowadza usługę Newsletter do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia usługi Newsletter do zgodności z umową ponosi Sprzedający.
  22. Jeżeli usługa Newsletter jest niezgodna z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy:
    1) doprowadzenie do zgodności usługi Newsletter z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 19 i 20 powyżej;
    2) Sprzedający nie doprowadził usługi Newsletter do zgodności z umową zgodnie z ust. 21 powyżej;
    3) brak zgodności usługi Newsletter z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić usługę Newsletter do zgodności z umową;
    4) brak zgodności usługi Newsletter z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta;
    5) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on usługi Newsletter do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  23.  Do usługi Newsletter zastosowanie mają także odpowiednio: postanowienia dotyczące reklamacji Treści cyfrowych opisane w niniejszym Regulaminie, a w zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie - odpowiednie przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  24. Konsument może złożyć reklamację m.in. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@yourkaya.com lub pisemnie na adres: ul. Wiejska 11/8, 00-480 Warszawa. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji Konsumenta zaleca się, aby Konsument w treści reklamacji podał następujące dane: dane kontaktowe Konsumenta, opis i datę stwierdzonej niezgodności, żądanie Konsumenta związane ze złożoną reklamacją. 
  25. Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  26. W celu skontaktowania się z Usługodawcą, Usługobiorca ma możliwość skorzystania z nieodpłatnej Usługi Elektronicznej w postaci Czatu na żywo. Rozpoczęcie korzystania z tej usługi następuje przez wybranie opcji „Zostaw wiadomość”, uzupełnienie pola wiadomości oraz kliknięcie przycisku „wyślij”. Poprzez Czat na żywo nasz konsultant może odpowiedzieć na pytania Usługobiorcy. Po zakończeniu kontaktu wymiana wiadomości zostaje zarchiwizowana.
  27. W ramach Sklepu Sprzedający może prezentować opinie Klientów, którzy zakupili dany Produkt, a także zadane Sprzedającemu pytania Usługobiorców/Klientów dotyczące Produktów. Zamieszczenie przez Klienta/Usługobiorcę opinii/zapytania następuje przy użyciu specjalnego formularza znajdującego się na Karcie Produktu, udostępnianego nieodpłatnie przez Sprzedającego (Formularza Opinii lub Formularza Zapytania). Sprzedający w celu uzyskania opinii może także zwrócić się e-mailowo do Klienta z prośbą o wyrażenie opinii o Produkcie. Przed przesłaniem opinii/zapytania Klient/Usługobiorca  potwierdza, że zapoznał się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych dostępną w Polityce Prywatności oraz że akceptuje warunki niniejszego Regulaminu. 
  28. Opinia/zapytanie może dotyczyć wyłącznie konkretnego Produktu. Klient/Usługobiorca nie może umieszczać w opinii/zapytaniu treści: reklamowych (w tym o charakterze kryptoreklamy lub lokowania produktu), niedotyczących Produktu, o charakterze bezprawnym, obraźliwych, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp., w tym propagujących przemoc, zawierających wulgaryzmy, uznawanych powszechnie za moralnie naganne, zawierających utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których Klient/Usługobiorca nie posiada praw niezbędnych do ich eksploatacji. Sprzedający zastrzega sobie prawo do usuwania opinii/ zapytań niezgodnych z Regulaminem.
  29. W przypadku gdy opinia/zapytanie stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych Klient/Usługobiorca, umieszczając na Stronie opinię/zapytanie, udziela Sprzedającemu bezterminowej, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na utrzymywanie opinii/zapytania w zasobach systemu informatycznego Sprzedającego, na trwałe lub czasowe zwielokrotnianie ich dowolną techniką (w tym techniką drukarską i cyfrową) oraz rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie i innych mediach), w tym wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem jej egzemplarzy, a także publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlanie, odtwarzanie, nadawanie, reemitowanie, wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wyświetlanie publiczne i udostępnianie w miejscu i czasie wybranym przez odbiorców dla celów działalności marketingowej Sprzedającego, Sklepu lub Produktów prezentowanych w Sklepie, bez ograniczeń terytorialnych. Sprzedający w powyższym zakresie jest także uprawniony do udzielania sublicencji, a także do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich wyłącznych praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu.
  30. Pozostałe, niewskazane w niniejszym Regulaminie, zasady związane z publikacją/prezentowaniem opinii/zapytań mogą zostać uregulowane w odrębnym dokumencie umieszczonym na stronie internetowej www.yourkaya.pl.
  31. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie jakiejkolwiek Usługi elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie takiemu Klientowi stosownego oświadczenia w dowolnej formie. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

§3 Warunki ogólne dotyczące Umowy sprzedaży Produktów

  1. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem bez uszczerbku dla ochrony, jaką zapewniają Konsumentom i Przedsiębiorcom na prawach konsumenta bezwzględnie obowiązujące przepisy państwa miejsca ich zwykłego pobytu.
  2. Stronami Umowy sprzedaży są Sprzedający oraz Klient. Na podstawie Umowy sprzedaży Sprzedający zobowiązuje się do przeniesienia na Klienta własności Produktu oraz do dostarczenia go Klientowi zgodnie z Umową sprzedaży, a Klient zobowiązuje się do zapłaty Sprzedającemu Ceny Produktu i kosztów Dostawy oraz do odebrania Produktu.
  3. W celu złożenia Zamówienia (niezależnie od rodzaju Produktu), nie jest konieczne posiadanie przez Klienta Konta. Wystarczającym w tym wypadku jest wypełnienie Formularza Zamówienia. Jeżeli jednak Klient zdecyduje się na skorzystanie z Subskrypcji Produktu fizycznego, koniecznym jest wówczas założenie przez Klienta indywidualnego Konta.
  4. Sprzedający może dokonywać zmian Cen Produktów, wprowadzać nowe Produkty do oferty w Sklepie, a także przeprowadzać akcje promocyjne. Zmiana Ceny, dokonana przez Sprzedającego nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany Ceny.
  5. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za zgodność Produktu z Umową sprzedaży. Kryteria oceny zgodności Treści cyfrowej z umową dotyczące jej dostarczania oraz kryteria oceny zgodności usługi Newsletter z umową zostały wskazane w art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta, natomiast kryteria oceny zgodności Produktu fizycznego z Umową sprzedaży zostały wskazane w art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta.
  6. Sprzedający zastrzega, że nie prowadzi za pośrednictwem Sklepu sprzedaży hurtowej Produktów, jak również sprzedaży Produktów w celu dalszej ich odsprzedaży.
  7. W przypadku dokonania Zamówienia, którego przedmiotem są zarówno Produkty fizyczne, jak i Treści cyfrowe dochodzi do zawarcia kilku umów określonego rodzaju odpowiadających przedmiotowi Zamówienia.
  8. Treść cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.
  9. Jeżeli określony został inny termin dostarczenia/przekazania Produktu, to Klienta obowiązuje termin wskazany przez Sprzedającego na stronie sprzedażowej produktu/Karcie Produktu (np. przedsprzedaż).
  10. Produkty fizyczne mogą posiadać gwarancję producenta lub innego podmiotu. W wypadku Produktów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu, na jaki została udzielona, będzie wskazana m.in. w opisie Produktu na stronie internetowej Sklepu.

§4 Zawarcie umowy i realizacja Zamówienia

  1. Zamówienia (niezależnie od rodzaju Produktów) można składać 24 godziny na dobę.
  2. W celu złożenia Zamówienia na Produkt Klient powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
    a. dodanie do Koszyka Produktu/ów;
    b. podanie swoich danych do faktury;
    c. podanie swoich danych identyfikujących (m.in. imię, nazwisko, adres e-mail);
    d. wybór rodzaju Dostawy (dotyczy Produktów fizycznych);
    e. wybór rodzaju Płatności;
    f. wybór Miejsca wydania Produktu (dot. Produktów fizycznych);
    g. akceptacja Regulaminu oraz potwierdzenie zapoznania się z treścią Polityki Prywatności;
    h. potwierdzenie złożenia w Sklepie Zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.
  3. Dodatkowo Konsument może wyrazić uprzednią i wyraźną zgodę na dostarczenie Treści cyfrowej przed upływem terminu odstąpienia od umowy zawartej na odległość dotyczącej dostarczania Treści cyfrowych (w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy). W takim przypadku Konsument traci prawo do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.
  4. Zawarcie umowy między Klientem a Sprzedającym następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia. Po otrzymaniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie przesyła potwierdzenie jego złożenia na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w trakcie składania Zamówienia. Potwierdzenie Zamówienia stanowi oświadczenie o przyjęciu Zamówienia przez Sprzedającego. 
  5. Do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu fizycznego dochodzi z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia Zamówienia. Do zawarcia umowy o dostarczanie Treści cyfrowych dochodzi z chwilą skutecznego dokonania Płatności.
  6. Rozpoczęcie realizacji Zamówienia Klienta płatnego za pośrednictwem systemu płatności elektronicznej następuje po zawarciu umowy i zaksięgowaniu Płatności Klienta na koncie Sprzedającego lub operatora płatności. W sytuacji, gdy Płatność nie została dokonana, Zamówienie uważa się za wycofane, a gdy Sprzedający potwierdził już przyjęcie Zamówienia - umowa ulega rozwiązaniu.
  7. Doręczenie Produktu następuje w terminie określonym na Karcie Produktu, a dla Zamówienia złożonego z wielu Produktów w najdłuższym terminie z określonych na Kartach Produktów. Jeżeli Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wydanie Produktu powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
  8. Sprzedający dostarcza Klientowi Treść cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej. 
  9. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Klientowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Klient lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
  10. Jeżeli Sprzedający nie dostarczył Treści cyfrowej, Konsument wzywa go do jej dostarczenia. Jeżeli Sprzedający nie dostarczy Treści cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy.
  11. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Treści cyfrowej, jeżeli:
    1) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Treści cyfrowej lub
    2) Konsument i Sprzedający uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedający nie dostarczył jej w tym terminie.
  12. Ciężar dowodu dostarczenia Treści cyfrowej spoczywa na Sprzedającym. W razie odstąpienia przez Konsumenta od umowy przepis art. 43o Ustawy o prawach konsumenta stosuje się odpowiednio.
  13. Zakupiony Produkt fizyczny jest wysyłany wybranym przez Klienta rodzajem Dostawy do wskazanego przez Klienta w Zamówieniu Miejsca wydania Produktu.
  14. W przypadku Zamówienia jednocześnie Treści cyfrowej (np. e-booka) i produktu/-ów innego rodzaju, Zamówienie zostanie podzielone na Zamówienie dotyczące Treści cyfrowej oraz Zamówienie dotyczące produktu/-ów innego rodzaju. Każde z Zamówień zostanie zrealizowane odrębnie. 
  15. Sprzedający wystawia i przekazuje Klientom faktury w formie elektronicznej. Klient poprzez akceptację niniejszego Regulaminu wyraża zgodę na otrzymywane faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres poczty elektronicznej. W przypadku konieczności wystawienia faktury korygującej, faktura zostanie wystawiona przez Sprzedającego wraz ze zwrotem płatności na rachunek bankowy Klienta. Faktura korygująca zostanie wysłana do Klienta drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej, podany podczas składania Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.
  16. Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. W takim przypadku Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny co nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.
  17. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu fizycznego z umową w zakresie, o którym mowa w art. 43b ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu fizycznego odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w art. 43b ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu fizycznego. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej w zakresie, o którym mowa w art. 43k ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w art. 43k ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Treści cyfrowej.

§5 Wysyłka jednorazowa oraz cykliczna Produktu fizycznego (Subskrypcja Produktu)

  1. Klient dokonując Zamówienia Produktów fizycznych może wybrać tzw. wysyłkę cykliczną (w Regulaminie: „Subskrypcja Produktu fizycznego”, „Subskrypcja Produktu” lub „Subskrypcja”). Polega ona na złożeniu Zamówienia, które z wybraną przez Klienta częstotliwością, odnawia się bez konieczności składania przez Klienta dodatkowych oświadczeń. Klient zatem otrzymuje Produkty regularnie, np. co jeden do sześciu miesięcy (według wyboru Klienta) bez potrzeby składania za każdym razem kolejnego Zamówienia.
  2. Subskrypcja Produktu umożliwia Klientowi korzystniejsze warunki zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedającym, polegające w szczególności na możliwości nabycia Produktu za niższą Cenę w porównaniu do Ceny Produktu objętego Zamówieniem z wysyłką jednorazową.
  3. Klient może w każdym czasie edytować lub też anulować Subskrypcję Produktu.
  4. Edytowanie Subskrypcji może polegać w szczególności na zmianie Miejsca wydania Produktu, terminu dostarczenia kolejnej przesyłki czy dowolnej zmianie listy Produktów podlegającej Subskrypcji.
  5. W celu skorzystania z Subskrypcji Produktu konieczna jest rejestracja Klienta poprzez założenie indywidualnego Konta.
  6. Klient wybierając usługę Subskrypcji Produktu wyraża zgodę na cykliczne pobieranie przez operatora Płatności z karty płatniczej Klienta Ceny Produktów podlegających Subskrypcji oraz kosztów Dostawy (o ile Dostawa będzie odpłatna) zgodnie z regulaminem wskazanego operatora płatności. Cena wraz z kosztami Dostawy (o ile Dostawa będzie odpłatna) będzie pobierana przez operatora płatności zgodnie z wybraną przy składaniu Zamówienia częstotliwością wysyłki w dacie odpowiadającej dniu ustawienia Subskrypcji Produktu. Częstotliwość wysyłki może zostać przez Klienta w każdym momencie zmodyfikowana.
  7. Klient w ramach usługi płatności cyklicznych jest proszony o wpisanie danych karty i zlecenie stałego polecania zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez operatora Płatności. Operator płatności pośrednicząc w dokonaniu płatności udostępnia narzędzie Token (wirtualny identyfikator karty), umożliwiające przypisanie do indywidualnego Klienta unikalnego identyfikatora, za pomocą̨ którego Klient cyklicznie dokonuje płatności na rzecz Sprzedającego.
  8. Klient może w każdym momencie zrezygnować z usługi Subskrypcji Produktu, bez konieczności zachowania jakiegokolwiek okresu wypowiedzenia - wystarczy, że na swoim Koncie zaznaczy odpowiednią opcję w zakładce „Twoje subskrypcje”.

§6 Sposoby Płatności

  1. Dostępne w Sklepie metody Płatności są następujące:
    a. Płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu szybkiej płatności online (płatność online);
    b. Płatność kartą debetową lub kredytową (metoda płatności przy wyborze Subskrypcji Produktu);
    c. Płatność przelewem tradycyjnym.
  2. Zobowiązanie Klienta do zapłaty w przypadkach, o których mowa w ust. 1 lit. a) i b) powyżej jest wykonane z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym operatora płatności, a w przypadku o którym mowa w ust. 1 lit. c) – z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego. 
  3. Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny Produktów i kosztów Dostawy w wysokości, która została wskazana w treści Zamówienia.
  4. Operatorem Płatności obsługującym płatności cykliczne (za pośrednictwem karty debetowej lub kredytowej) w ramach Subskrypcji Produktu jest Stripe z siedzibą główną w San Francisco, CA 94103, United States, 510 Townsend St. Regulamin Stripe określający zasady dokonywania płatności jest dostępny dla Klientów na stronie www.stripe.com. Sprzedający nie obsługuje ani nie zapisuje jakichkolwiek danych karty (debetowej lub kredytowej) Klienta. Sprzedający może umożliwić obsługę płatności cyklicznych również przez innych operatorów Płatności. W takim przypadku stosowna informacja zostanie udostępniona w zakładce dotyczącej metod płatności na stronie internetowej Sklepu.
  5. Sprzedający umożliwia korzystanie z usług płatności online, które realizowane są przez operatorów wyszczególnionych w odpowiedniej zakładce dotyczącej metod płatności na stronie internetowej Sklepu. 
  6. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta, z której dokonano uprzednio Płatności.
  7. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedający ma prawo ograniczyć dostępne sposoby Płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Klienta niebędącego Konsumentem sposobu Płatności oraz faktu zawarcia umowy. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

§7 Dostawa (dotyczy Produktów fizycznych)

  1. Miejsce wydania Produktu wybrane przez Klienta może znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub na terytorium innego kraju Unii Europejskiej, który został wskazany w zakładce dotyczącej Dostawy na naszej stronie internetowej.
  2. Sprzedający umożliwia Klientom dostawę Produktów na terenie Polski przy wykorzystaniu przesyłki kurierskiej.
  3. Dostawa Produktu jest odpłatna, chyba że co innego wynika z Umowy sprzedaży.
  4. Szczegółowe informacje dotyczące kosztów i sposobów Dostawy, w tym kosztów i sposobów Dostawy poza terytorium Polski, są dostępne w „FAQ” w zakładce „Dostawa” oraz widoczne w procesie składania Zamówienia przez Klienta.
  5. W zależności od wyboru przez Klienta sposobu Płatności za Produkt może zmieniać się możliwość wyboru sposobu Dostawy. W celu ustalenia możliwych opcji Płatności oraz Dostawy należy kierować się wskazówkami pojawiającymi się na ekranie w procesie składania Zamówienia.
  6. Czas realizacji Zamówienia (doręczenia Produktu) różni się w przypadku przesyłki krajowej oraz zagranicznej. Od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności wynosi on co do zasady:
    - w przypadku przesyłki krajowej - od 1 do 3 Dni roboczych (w wyjątkowych sytuacjach czas ten może wydłużyć się do 5 Dni roboczych);
    - w przypadku przesyłki zagranicznej - od 1 do 5 Dni roboczych (w wyjątkowych sytuacjach czas ten może wydłużyć się do 8 Dni roboczych).
  7. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, z chwilą wydania przez Sprzedającego Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem, w tym także niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. W takim wypadku Sprzedający nie ponosi także odpowiedzialności za wystąpienie ewentualnych opóźnień w dostawie występujących po stronie przewoźnika. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta. 

 §8 Prawo odstąpienia od umowy (w tym Umowy sprzedaży oraz Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych)

  1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny.
  2. Termin odstąpienia od umowy wynosi 14 dni, a jego bieg rozpoczyna się:
    1) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedający wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
    a. obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części,
    b. polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
    2) dla pozostałych umów (w tym dla Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym) – od dnia zawarcia umowy.
    Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. Prawo odstąpienia może zostać zrealizowane poprzez wysłanie wiadomości e-mail zawierającej jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: kontakt@yourkaya.com lub pisemnie na adres: Your KAYA, ul. Wspólna 1, 42-125 Libidza, tel.: 796 124 931. Klient może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia udostępnionego przez Sprzedającego i stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Jeżeli Konsument skorzystał z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie otrzymania jego oświadczenia o odstąpieniu od umowy wysyłając wiadomość na podany przez Konsumenta adres poczty elektronicznej.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu  lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Koszt zwrotu Produktu obciąża Konsumenta. Niniejszy ustęp odnosi się do Produktów fizycznych.
  7. Konsument odsyła Produkty będące przedmiotem Umowy sprzedaży, od której odstąpił na adres: Your KAYA, ul. Wspólna 1, 42-125 Libidza, tel.: 796 124 931.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych Sprzedający może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Treści cyfrowych. Przy czym niniejsze postanowienie nie ma wpływu na inne uprawnienia Konsumenta, o których mowa w niniejszym Regulaminie i Ustawie o prawach konsumenta.
  10. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej Sprzedający od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych dostarczonych przez Sprzedającego z wyjątkami wskazanymi w Ustawie o prawach konsumenta.
  11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  12. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego Płatności, w tym koszty dostarczenia Konsumentowi Produktu. Nie dotyczy to jednak dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Produktu umożliwiony przez Sprzedającego. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Sprzedający dokonuje zwrotu Płatności przy użyciu takiego samego sposobu Płatności, jakiego użył Konsument dla danego Zamówienia, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli wystąpi konieczność zwrotu środków pieniężnych uiszczonych przez Klienta za pośrednictwem systemu płatności online, Sprzedający dokonuje rozliczenia za pośrednictwem tego systemu.
  14. Konsumentowi zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
    a. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający/Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego/Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    b. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    c. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    d. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    e. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    g. o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta;
    h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    i. zawartej w drodze aukcji publicznej.

§9 Reklamacja Produktów fizycznych

  1. Sprzedający na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Przedsiębiorców z tytułu wad fizycznych i prawnych Produktów (rękojmia). Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
  2. W związku z zawartą Umową sprzedaży Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta za zgodność Produktu z Umową sprzedaży.
  3. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży.
  4. Konsument może złożyć reklamację m.in. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@yourkaya.com lub pisemnie na adres: ul. Wiejska 11/8, 00-480 Warszawa. Konsument może skorzystać z formularza reklamacyjnego udostępnionego przez Sprzedającego i stanowiącego Załącznik nr 3 do Regulaminu.
  5. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji Konsumenta zaleca się, aby Konsument w treści reklamacji podał następujące dane:
    a. dane kontaktowe Konsumenta;
    b. numer Zamówienia;
    c. wskazanie Produktu, którego reklamacja dotyczy;
    d. opis i datę stwierdzonej niezgodności Produktu z Umową sprzedaży;
    e. żądanie Konsumenta związane ze złożoną reklamacją.
  6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  7. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.
  8. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.
  9. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony. Konsument udostępnia Sprzedającemu Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Konsument ma także możliwość, zgodnie ze swoją decyzją, samodzielnie dostarczyć na koszt Sprzedającego Produkt podlegający naprawie lub wymianie na Adres reklamacyjny.
  10. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, gdy:
    1) Sprzedający odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z ust. 7 powyżej;
    2) Sprzedający nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z ust. 9 powyżej;
    3) Sprzedający nie odebrał Produktu udostępnionego przez Konsumenta;
    4) Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży, a Sprzedający nie zdemontował Produktu, lub zdemontował, ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo nie zlecił wykonania tych czynności na swój koszt,
    5) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową sprzedaży;
    6) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania z możliwości wymiany lub naprawy Produktu;
    7) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  11. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości towaru zgodnego z Umową sprzedaży.
  12. Sprzedający zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  13. Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest istotny.
  14. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową sprzedaży.
  15. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
  16. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  17. Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedający nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedający przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

§10 Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych (w tym zasady reklamacji)

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Treści cyfrowych, w tym e-booków w formie plików cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, dostarczanych przez Sprzedającego Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach konsumentów.
  2. Do Treści cyfrowych (w tym e-booków) dostępnych w Sklepie mogą być zastosowane techniczne środki ochrony, zabezpieczające przed korzystaniem z danej Treści cyfrowej wbrew warunkom wskazanym w Regulaminie, w tym udzielonej licencji lub z naruszeniem prawa. Informacje o zastosowanych technicznych środkach ochrony mogą być zamieszczane na stronie produktowej (Karcie Produktu) danej Treści cyfrowej.
  3. Aby nabyć Treść cyfrową i korzystać z niej nie jest konieczne posiadanie przez Klienta sprzętu komputerowego lub innych urządzeń elektronicznych o szczególnych warunkach technicznych (wystarczające warunki to: dostęp do urządzenia podłączonego do sieci Internet, zainstalowany i aktualny system operacyjny oraz przeglądarka internetowa, posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej - e-mail, posiadanie standardowego pakietu oprogramowania np. oprogramowania biurowego Microsoft Office lub jego odpowiednika).
  4. Treści cyfrowe w postaci e-booków mogą być odczytane za pomocą wielu popularnych programów i urządzeń, umożliwiających wyświetlenie plików w formacie PDF. Szczegółowe informacje o stosowanych technicznych środkach ochrony oraz ich kompatybilności z oprogramowaniem i urządzeniami umożliwiającymi odczyt e-booków mogą być umieszczone w opisie danego Produktu (Karcie Produktu). W przypadku gdy Klient nie jest w stanie uruchomić pliku stanowiącego Treść cyfrową, proszony jest o kontakt ze Sprzedającym na adres email: kontakt@yourkaya.com.
  5. W celu pobrania Treści cyfrowej w postaci e-booka należy kliknąć na przycisk „Pobierz” znajdujący przy Produkcie. Po kliknięciu zostanie udostępniony do pobrania plik w formacie: PDF bezpośrednio ze strony Sklepu lub wysyłana zostanie wiadomość e-mail do Klienta z aktywnym linkiem, pod którym można uzyskać dostęp do nabytego ww. Produktu w postaci Treści cyfrowej.
  6. Zaleca się zapisywanie e-booków na nośniku pamięci przez Klienta po dokonaniu zakupu. Usługa przechowywania zakupionych e-booków w Sklepie może nie być dostępna. Sprzedający nie świadczy na rzecz Klienta jakiejkolwiek dodatkowej pomocy przy korzystaniu z Produktu.
  7. Klient ma prawo korzystać z Treści cyfrowych, w tym e-booków, wyłącznie na własny użytek osobisty zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Licencja udzielona Klientowi w szczególności nie obejmuje:
    a. rozpowszechniania Treści cyfrowych (np. e-booków) lub ich opracowań w całości lub we fragmentach, zarówno w celu zarobkowym, jak i niezarobkowym, chyba że przepis prawa wyraźnie pozwala na takie rozpowszechnianie;
    b. zwielokrotniania Treści cyfrowych (np. e-booków) w innym celu niż dla potrzeb własnego użytku osobistego, chyba że przepis prawa wyraźnie zezwala na takie zwielokrotnianie.
  8. Klient przyjmuje do wiadomości, że poza przypadkami wskazanymi w obowiązujących przepisach prawa, udostępnianie Treści cyfrowych (np. e-booków) osobom trzecim jest niedozwolone, a Klientowi nie przysługują prawa, które nie zostały wprost i wyraźnie przyznane zgodnie z Regulaminem. Zakupiona Treść cyfrowa nie może być w szczególności przedmiotem odsprzedaży, dystrybucji lub sprzedaży handlowej.
  9. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Treści cyfrowej dostarczanej jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili jej dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta. W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej w sposób ciągły, Treść cyfrowa musi pozostawać zgodna z umową przez oznaczony w umowie czas jej dostarczania. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Treści cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miała być dostarczana. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  10. Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma obowiązek współpracy ze Sprzedającym, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. W przypadku braku współpracy domniemania, o których mowa w ust. 9 powyżej, nie mają zastosowania.
  11. Sprzedający może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego.
  12. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Treści cyfrowej z umową oraz wartość Treści cyfrowej zgodnej z umową.
  13. Sprzedający doprowadza Treść cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedający.
  14. Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1) doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 11 i 12 powyżej;
    2) Sprzedający nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z ust. 13 powyżej;
    3) brak zgodności Treści cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Treść cyfrową do zgodności z umową;
    4) brak zgodności Treści cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta tj. roszczenia doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z umową;
    5) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Treści cyfrowej niezgodnej z umową pozostaje do wartości Treści cyfrowej zgodnej z umową. Jeżeli umowa stanowi, że Treść cyfrowa jest dostarczana w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym Treść cyfrowa pozostawała niezgodna z umową.
  16. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli Treść cyfrowa jest dostarczana w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z umową jest istotny.
  17. Po odstąpieniu od umowy Sprzedający nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowej dostarczonych przez Sprzedającego, z wyjątkiem treści wskazanych w art. 43o ust. 1 pkt. 1 – 4 Ustawy o prawach konsumenta.
  18. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia. Domniemanie określone w niniejszym ustępie nie ma zastosowania, jeżeli:
    1. Środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedający poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
    2. Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z Sprzedającym, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech Środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
  19. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji Konsumenta zaleca się, aby Konsument w treści reklamacji podał następujące dane: dane kontaktowe Konsumenta, numer Zamówienia; wskazanie Produktu, którego reklamacja dotyczy, opis i datę stwierdzonej niezgodności Produktu z umową, żądanie Konsumenta związane ze złożoną reklamacją. 
  20. Konsument może złożyć reklamację m.in. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@yourkaya.com lub pisemnie na adres: ul. Wiejska 11/8, 00-480 Warszawa. Konsument może skorzystać z formularza reklamacyjnego udostępnionego przez Sprzedającego i stanowiącego Załącznik nr 3 do Regulaminu.
  21. Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedający nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedający przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
  22. Sprzedający nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść cyfrowa była niezgodna z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy Konsument z niej faktycznie korzystał.
  23.  Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści cyfrowej niezgodnej z umową albo Treści cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
  24. Sprzedający ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi Ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
  25. Sprzedający dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  26. W kwestiach nieuregulowanych odmiennie w niniejszym paragrafie stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu.
  27. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczące uprawnień w zakresie reklamacji mają zastosowanie do Konsumenta i do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  28. Sprzedający może prowadzić przedsprzedaż wybranych przez siebie Treści cyfrowych. Przedsprzedaż oznacza, że Klientowi zostaje umożliwione złożenie Zamówienia na Produkt przed datą jego pierwszego udostępnienia w Sklepie. Przedsprzedaż może wiązać się z zastosowaniem przez Sprzedającego specjalnej Ceny, tj. niższej od Ceny regularnej. Termin dostarczenia przez Sprzedającego Treści cyfrowych objętych przedsprzedażą będzie wskazany na Karcie Produktu.
  29. Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. W takim przypadku Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej bez podania przyczyny, co nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.

§11 Przedsiębiorcy na prawach konsumenta

  1. W granicach, o których mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta oraz art. 385 (5), art. 556 (4) i art. 556 (5) Kodeksu cywilnego, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta dotyczą postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Konsumenta, a w związku z tym - przysługują także określone prawa, m.in. w zakresie:
    - Odstąpienia od umowy (§ 8 Regulaminu);
    - Reklamacji dotyczących Produktów (§ 9 Regulaminu z wyłączeniem § 9 ust. 1).
    - Reklamacji dotyczących Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych (§ 10 Regulaminu).
    W pozostałym zakresie stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Przedsiębiorców, chyba że zastrzeżono inaczej.
  2. W celu realizacji swoich praw, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z formularzy dedykowanych specjalnie Przedsiębiorcom na prawach konsumenta udostępnionych przez nas lub przesłać stosowną informację pisemnie na adres: ul. Wiejska 11/8, 00-480 Warszawa lub e-mailowo na adres: kontakt@yourkaya.com.
  3. Formularz odstąpienia od umowy dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  4. Formularz reklamacji dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
  5. W przypadku, gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta w procesie odstąpienia/reklamacji skorzysta z innej formy niż udostępniony przez nas formularz, w celu sprawnej realizacji procesu zaleca się, aby w informacji kierowanej pisemnie lub e-mailowo podał następujące dane: imię i nazwisko, firmę, adres, NIP, przedmiot umowy (Produkt), którego dotyczy odstąpienie/reklamacja, datę zawarcia umowy (złożenia Zamówienia), datę wystąpienia niezgodności Produktu z umową (w przypadku reklamacji), datę złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub złożenia reklamacji.
  6. Niezależnie od powyższego, Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien zawsze udostępnić nam dane potwierdzające jego status zgodny z art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta lub art. 385 (5), art. 556 (4), art. 556 (5) Kodeksu cywilnego.

§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji o dochodzenia roszczeń

  1. Klientowi będącemu Konsumentem umożliwia się skorzystanie z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów oraz trybu dostępu do tych procedur dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod następującymi adresami:
    a. https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
    b. https://uokik.gov.pl/pomoc_dla_konsumentow.php
    a także w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów czy Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  3. Przykładowymi możliwościami skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dla Klienta będącego Konsumentem są:
    a. Zwrócenie się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu do stałego sądu polubownego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej (zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej);
    b. Zwrócenie się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (art. z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej);
    c. Zwrócenie się o bezpłatną pomoc do Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich - http://porady.konsumenci.org/).
  4. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących postępowań polubownych Konsument może skontaktować się także z Punktem kontaktowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://polubowne.uokik.gov.pl/kontakt,7,pl.html. Z Punktem można skontaktować się telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333, za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie.
  5. Informujemy, że skargę dotyczącą towarów lub usług zakupionych przez Internet można złożyć również za pośrednictwem Platformy ODR stanowiącej jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcą pozasądowo rozwiązać spór. Link do Platformy ODR dostępny jest pod adresem: ec.europa.eu/odr.
  6. Pierwszym punktem kontaktu jest nasz adres e-mail: kontakt@yourkaya.com. Więcej informacji na temat Platformy ODR znajduje się pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html

 §13 Program lojalnościowy

  1. Uczestnikiem Programu lojalnościowego może być każdy Klient posiadający Konto.
  2. Punkty zbierane przez Klienta w ramach Programu lojalnościowego są przypisane do jego Konta i nie mogą zostać przekazane innemu Klientowi.
  3. Lista punktowa określająca przelicznik punktów oraz szczegółowe zasady, warunki promocji, rabatów, zniżek, benefitów związanych ze zdobytymi punktami zostały przedstawione na stronie Sklepu w odpowiedniej zakładce.
  4. Program lojalnościowy nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym ani loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku.
  5. Uczestnicy programu lojalnościowego mogą otrzymywać drogą mailową i sms informacje ściśle związane z programem lojalnościowym w tym m. in. informacje o zmianach w programie, ilości zebranych punktów oraz informacje o zniżkach i promocjach dotyczących programu lojalnościowego.

§14 Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie treści udostępnione na stronie www.yourkaya.pl stanowią przedmiot praw autorskich przysługujących Usługodawcy lub podmiotom, od których Usługodawca uzyskał zgodę na zamieszczenie ich na stronie internetowej. Prawa te podlegają ochronie przewidzianej m.in. w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jakiekolwiek powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie w całości lub części ww. treści, bez uzyskania zgody Usługodawcy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, jest niedozwolone.
  2. Sprzedający/Usługodawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  3. Spory, które mogą pojawić się na tle stosowania niniejszego Regulaminu pomiędzy Usługodawcą a Klientem niebędącym Konsumentem, będzie rozstrzygał sąd właściwy miejscowo według siedziby Usługodawcy. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
  4. Zarówno Sprzedający jak również jego pracownicy czy też upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego Konsumentem, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i pełnomocników z tytułu jakichkolwiek szkód, w tym za utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez Sprzedającego, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników umyślnie. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
  5. Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Klienta, który nie jest Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest ograniczona do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów Dostawy z tytułu zawartej umowy jednak nie więcej niż do kwoty 1.000 zł. Przy czym Sprzedający w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn. Przez ważne przyczyny rozumie się:
    a. wymóg dostosowania postanowień Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa lub/i decyzji uprawnionych władz publicznych regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedającego wpływających na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedającym;
    b. zmianę interpretacji przepisów powszechnie obowiązującego prawa (mającą wpływ na treść Regulaminu) wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
    c. poprawę obsługi Klienta;
    d. rozbudowę i/lub zmianę funkcjonalności Sklepu;
    e. wprowadzanie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną i/lub zmiana warunków technicznych i/lub technologicznych świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
    f. konieczność usunięcia błędów i/lub omyłek pisarskich znajdujących się w treści Regulaminu;
    g. zmianę danych Sprzedającego (w tym danych teleadresowych, nazw, adresów elektronicznych czy aktualizacja linków zamieszczonych w treści Regulaminu) lub innych danych wskazanych w Regulaminie.
  7. Zmiany w treści Regulaminu odnoszące się do Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych (lub innych umów o charakterze innym niż ciągły) nie będą naruszać praw nabytych Usługobiorców. Do Umów sprzedaży i Umów o dostarczanie Treści cyfrowych zawartych przed datą wejścia w życie zmian Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.
  8. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia poinformowania o zmianie. W przypadku zmiany Regulaminu z ważnych powodów w zakresie świadczenia usług o charakterze ciągłym (np. Konto), Usługodawca za pośrednictwem poczty elektronicznej informuje o tym fakcie Usługobiorcę, który w ciągu 14 dni od dnia poinformowania o tej zmianie może wypowiedzieć zawartą w tym zakresie umowę z Usługodawcą.
  9. Każdorazowo o zmianie treści Regulaminu Usługodawca informuje na swojej stronie internetowej za pomocą odpowiedniego komunikatu.
  10. Treści udostępniane na stronie przez Usługodawcę w postaci artykułów, wpisów czy innych form i materiałów nie stanowią porady prawnej jak również jakiejkolwiek porady specjalistycznej, w tym medycznej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie przez Usługobiorcę ww. treści.
  11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
  12. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta zawierających umowę z Usługodawcą/Sprzedającym, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca/Sprzedający gwarantuje w takim przypadku Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
  13. Postanowienia Regulaminu nie wykluczają możliwości podjęcia działań prawnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w stosunku do osób lub podmiotów naruszających warunki licencji lub prawa autorskie.
  14. Regulamin obowiązuje od dnia 8 marca 2024 roku.

 

Załączniki

  1. Zał. nr 1 Wzór formularza odstąpienia od umowy dla konsumentów
  2. Zał. nr 2 Wzór formularza odstąpienia od umowy dla przedsiębiorców na prawach konsumenta
  3. Zał. nr 3 Wzór formularza reklamacyjnego dla konsumentów
  4. Zał. nr 4 Wzór formularza reklamacyjnego dla przedsiębiorców na prawach konsumenta

 

Poprzednie wersje Regulaminu dostępne są poniżej: